Jak umieścić sklep na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania‍Jeśli prowadzisz sklep detaliczny, wiesz, jak ważne jest, aby Twój sklep pozycjonował się w wynikach wyszukiwania. Widoczność Twojego sklepu dla użytkowników wyszukiwarek jest kluczem do zwiększenia ruchu w Twojej fizycznej lokalizacji. Ponieważ jednak tak wiele innych firm ma ten sam pomysł, znalezienie się na liście może stanowić wyzwanie. Bez odpowiedniej strategii pozycjonowanie sklepów może być walką z wiatrakami. Nie oznacza to jednak, że jest to niemożliwe - istnieją sposoby, aby Twoja firma znalazła się na wyższej pozycji niż inni.

Zdecyduj o rodzaju słów kluczowych

Jedną z pierwszych rzeczy, o których musisz zadecydować, pozycjonując sklep w internecie, są słowa kluczowe, na które chcesz pozycjonować. Wybór słów kluczowych musi być bardzo strategiczny, ponieważ mają one duży wpływ na optymalizację sklepu pod kątem wyszukiwarek. Na przykład, możesz chcieć zdobyć pozycję dla słowa "buty", ponieważ sprzedajesz buty. Jeśli jednak chcesz zdobyć pozycję również dla "damskich butów do biegania", może to być o wiele trudniejsze, ponieważ jest więcej konkurentów, którzy pozycjonują się dla tego terminu. Podejmując decyzję o tym, na jakie słowa kluczowe chcesz uzyskać ranking, musisz zadać sobie kilka pytań:

  • Ile osób szuka tego terminu?
  • Jaka jest konkurencja dla tego słowa kluczowego?
  • Czy dla tego słowa kluczowego można łatwiej znaleźć moją firmę?

Następną rzeczą, którą należy zrobić, jest zbadanie konkurencji w lokalnych wynikach wyszukiwania. Chcesz dowiedzieć się, kto obecnie zajmuje miejsce w rankingu dla tych terminów, co robi, aby zająć to miejsce i co możesz zrobić, aby ich pokonać. Musisz dowiedzieć się, na jakie słowa kluczowe twoi konkurenci są w rankingu oraz jakie strony w ich witrynie zawierają powiązane z nimi linki. Można użyć narzędzia takiego jak Ahrefs, aby zidentyfikować najczęstsze słowa kluczowe używane do znalezienia firmy konkurencji i które strony generują największy ruch.

Zoptymalizuj swoją witrynę

Jak już przeczytałeś, jednym z głównych sposobów na uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania jest posiadanie dobrze zoptymalizowanej strony internetowej. Pomoże Ci to osiągnąć wyższy współczynnik klikalności i konwersji, co ostatecznie zwiększy szanse na zajęcie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Aby zoptymalizować swoją witrynę, należy najpierw dowiedzieć się, gdzie obecnie występują braki. Jednym z najprostszych sposobów, aby się tego dowiedzieć, jest użycie narzędzia takiego jak Optymalizator stron Google. Pomoże Ci ono szybko zidentyfikować obszary witryny, które obecnie szkodzą SEO.